Kde nás nájdete:

ul. Janka Kráľa 4,
Banská Bystrica
(budova Proxima 2,
na Huštáku vedľa OCA)

mapa

Kontakty:

mobil: +421 907 804 634
e-mail: info@baoba.sk

Otváracie hodiny:

Pondelok 9:30 - 17:30
Utorok 9:30 - 18:00
Streda 9:30 - 18:00
Štvrtok 9:30 - 18:00
Piatok 9:30 - 17:30
Sobota 10:00 - 12:00
Nedeľa zatvorené
BAOBA.sk v sieti Facebook
Číslo stránky:
03.06.2019

Rozhovor o tradičných slovenských jedlách II. časť

Pokračovanie odpovedí na otázky, ktoré boli prípravou k rozhovoru o tradičných slovenských jedlách 18.5.2019 v rádiu Regina

31.05.2019

Rozhovor o tradičných slovenských jedlách

Halušky, pirohy, slanina ... tradičné slovenské jedlá patria k modernému životnému štýlu? Alebo ich vieme prispôsobiť tak, aby vyhovovali súčasným potrebám?

03.04.2019

Čaj zo zeleného jačmeňa

Každý deň sa objaví niečo, čo by sa oplatilo pridať do mojej obľúbenej sekcie "Bludy na webe". Ale občas príde zjavenie, ktoré si vyžaduje okamžitú reakciu! Toľko bludov na jednu obrazovku je naozaj vzácnosť. Ževraj: "Čaj z pšeničnej trávy známej pod názvom Zelený jačmeň ..."

02.04.2019

Rozhovor o obilninách

Sú obilniny základom výživovej pyramídy? Alebo skôr metlou ľudstva?

31.01.2019

Bez cukru neprežijeme!?

V poslednej dobe som opakovane narazila na informáciu, že k svojmu životu citujem „potrebujeme cukor“. To ma, mierne povedané, zaskočilo!

15.01.2019

Óda na vlákninu

Asi všetci už počuli či čítali, že vláknina je nestráviteľná zložka rastlinnej potravy, ktorá neobsahuje živiny a slúži na čistenie tráviaceho traktu. Vláknina sa odporúča pri chudnutí, aj ako prevencia pred civilizačnými ochoreniami. Na druhej strane, pri jej zvýšenej konzumácii, hlavne v podobe výživových doplnkov, je potrebné zvýšiť príjem tekutín, aby sme predišli zápche. Môžeme sa stretnúť aj s varovaniami, že môže spôsobovať nafukovanie, či brániť vstrebávaniu živín. Vláknina sem, vláknina tam. Raz áno, raz nie. Tak ako to vlastne je?

02.01.2019

Hľadanie zázračného lieku

Ako v obliekaní, aj vo výžive existujú módne vlny. Najprv vajcia áno, potom zas nie. A teraz opäť áno, dokonca sa teraz zaraďujú k superpotravinám. Naše babičky a mamičky bežne používali masť a maslo, kým niekto neprišiel s tým, že sú pre nás oveľa zdravšie umelo vyrobené nátierky a oleje z prešľachtených plodín. Istý čas bolo zdravé všetko špaldové, teraz by bolo dobré vylúčiť nielen obyčajnú pšenicu, ale lepok ako taký.

01.01.2019

Tehotenské chúťky

Výžive sa profesionálne venujem už nejaký ten piatok. Napriek tomu som pri oboch mojich tehotenstvách podstúpila neľahkú skúšku, ktorá ma preverila po osobnostnej aj odbornej stránke :).

21.11.2018

Ako ozdraviť sviatočné sladké hodovanie

Atmosféra sviatkov už visí vo vzduchu. Tešíme sa na medovníčky, štedrák, medvedie labky, makronky, štólu a ďalšie dobroty. No aj toto obdobie si môžeme užiť s chuťou a bez toho, aby sme sa v januári museli báť postaviť sa na váhu. Preto vám ponúkame niekoľko krokov, ako možno ozdraviť akýkoľvek (aj ten najopulentnejší) dezert.

21.11.2018

Quinoa

Keď som pre 10-timi rokmi pripravovala článok o zaujímavých zdravých potravinách, quinou som vynechala v presvedčení, že ju na Slovensku ešte pár rokov neuvidíme. A čuduj sa svete, o rok sme ju už mali na pulte. A od toho momentu je stálou súčasťou našej špajze. Kvôli trochu zvláštnej aróme sú deti stále trochu skeptické, ale keď sa nepozerajú, v rozumnom pomere ju primiešavam do rôznych jedál, pretože to naozaj stojí za to.

11.11.2018

Raňajky v zime

Keď je vonku mrazivo a pľuštivo, je čas schovať mixér a zapnúť sporák. Zabudnite na smoothie, ovocie a jogurty. Prichádza čas výdatných, kalorických a hrejivých jedál, lebo teplé raňajky sú možno dôležitejšie, ako teplé ponožky (hoci ani na tie netreba zabúdať). Tu je niekoľko tipov:

07.11.2018

Óda na tekvicu

Tekvica je nádherný príklad sezónnej potraviny. Jej oranžová farba krásne ladí s jesennou paletou a dá sa z nej pripraviť nekonečné množstvo hrejivých výživných pokrmov. Existuje niekoľko desiatok rôznych druhov tekvíc a všetky sú vraj jedlé, vrátane okrasných, len treba vedieť ako ich pripraviť.

24.10.2018

Znížená činnosť štítnej žľazy

Trápia vás pocity únavy, vyčerpania, depresie, nervozita, nespavosť, nesústredenosť? Výrazný prírastok alebo úbytok hmotnosti? Poruchy menštruačného cyklu a neplodnosť? Nadmerné vypadávanie vlasov, aj keď ste odstránili nedostatok železa a zinku ? Studené ruky a nohy? Tieto stavy môžu súvisieť s poruchami činnosti štítnej žľazy.

01.10.2018

Vegetariánstvo a bielkoviny

Ak sa rozhodneme pre stravovanie s vylúčením mäsa, alebo celkovo živočíšnych produktov, môže to mať pre náš organizmus pozitívny prínos. Rozhodne nám môže len prospieť, ak sa zbavíme nadmernej konzumácie údenín, hotových mäsových výrobkov s vysokým obsahom soli, nasýtených tukov a zbytočných prísad. Človek však k svojej zdravej existencii potrebuje dostatočný prísun komplexných bielkovín a to môže pri vegetariánskom stravovaní predstavovať problém.

27.06.2018

Vápnik v makovom oleji?

Už som si myslela, že obdobie obsahu vápnika v makovom oleji máme za sebou. Ale zdá sa, že opak je pravdou. V poslednej dobe na mňa vyskočilo niekoľko článkov, či už na webe (rôzne dátumy zverejnenia), alebo z časopisov (z roku 2018), ktoré dokazujú, že táto bludná téma je stále živá.

14.06.2018

Zloženie materského mlieka alebo čo svojmu bábätku dojčením dávate

Tento zoznam porovnávajúci materské mlieko s umelým mliekom je síce v angličtine, ale už len zbežný pohľad stačí na to, aby sa dal pochopiť aj bez prekladu. A pri čítaní s porozumením je ten rozdiel skutočne ohromujúci. V prvom rade množstvo zložiek v materskom mlieku a v ešte prvšom rade ich význam!

14.06.2018

Príkrmy a imunologické okno

Pri zavádzaní príkrmov sa matky výlučne dojčených detí často dozvedajú nesprávnu informáciu, že by svoje dieťa mali začať prikrmovať omnoho skôr, ako dieťa samo prejaví záujem o tuhú stravu. Jedným z častých argumentov je predstava „imunologického okna“, ako obdobia medzi 4. a 6. mesiacom, keď by sa dieťa malo začať prikrmovať, a špecificky sa v tejto súvislosti spomína závadzanie lepku.

13.06.2018

Pampúšik pampúšik ja ťa zjem!

Palacinky z pšeničnej múky? To som nerobila už snáď 100 rokov! Nuž náhoda mi dnes dopriala ten jedinečný zážitok ...

22.05.2018

Nie je jačmeň ako jačmeň

To že nie je jačmeň ako jačmeň už asi vedia skoro všetci. Aj keď občas sa stáva, že musíme klientom vysvetľovať, prečo je náš jačmeň taký drahý, v porovnaní s jačmeňom inej značky.

18.05.2018

Lepok náš každodenný, alebo čo je naozaj dôležité?

K dnešnému medzinárodnému dňu celiakie som opäť zastrúhala ceruzku a ... Lepok. Bol tu snáď odjakživa, je všadeprítomný a len tak skoro nevymizne. Od nejakého času s ním máme problém. Stal sa témou, ktorú pretriasame v časopisoch, na FB, v dámskom magazíne … Už snáď ani nenájdeme kulinársku publikáciu, kde by sa s absolútnou prirodzenosťou nevyskytlo pár bezlepkových receptov. Ich kvalita a nápaditosť stúpa a nejedna babička pokukuje po gaštanovej múke do palaciniek, či quinoe namiesto ryže k nedeľnému obedu. Väčšina mamičiek už nepochybne vyskúšala pšenovú kašu, či tapiokový puding namiesto ranného chlebíka, a tí z nás, ktorí dbajú na líniu iste zaradili niečo prirodzene bezlepkové kvôli zlepšeniu metabolizmu.

Číslo stránky: